Wednesday, October 3, 2007

Priorities

I have been so busy the last few days that I have hardly had time to read emails or blogs. Today after a quite hectic day at work, after vacuuming and while doing the laundry I finally had time to visit my blogfriends and just sit down and think.
It is VERY exciting at work right now, and I LOVE the tasks I have to do. Project management is definetly my thing, lets just hope I will do it well. The downside is that I have not had any time for my friends and I think my BF might feel a bit neglected. There are quite a few people in the project office that have families and it is crazy to hear how they live their lives. They sit up and work until 2 in the morning because they need to take care of their kids in the evening, and then they get up at 7 o´clock the next morning again. I don´t think I could do that...I find it hard enough to have enough energy for work as it is....maybe this is a job I will only do right now, for a couple of years, and then I need to do something else when and if I get a family.
Now it is time for Greys anatomy and some candy... :)

5 comments:

........ said...

Det är bra att du tänker så här redan nu, innan karusellerna börjar snurra för fort. Arbeta med det här sålänge du känner att du kan och vill, sen kanske du byter till ett annat (lugnare) spår. Kram på dig.

Lintin said...

Åååååh jävla greys anatomy! Hur ska man ha tålamod nog att vänta en hel vecka för att få se hur det går?!?

Syd said...

Yes, it's hard to believe how people live. I thought that my schedule was crazy but some people have a much crazier one.

Anonymous said...

Jag var sådär crazy i mitt aktiva liv.
Jobbade som affärskonsult i Stockholm. 1200 i timmen, bil och pc. När jag kom hem på kvällen så fick barnen mat och när jag lagt dom så jobbade jag några timmar till...Sjukt!
Inte undra på att jag drack mer o mer för att orka!
För sen när jag skulle gå o lägga mig så kunde jag förstås inte sova fär allt jobb som malde runt i min skalle. Så då började jag med sängfösare......
.
Men efter 8 år så hoppade jag faktiskt av! Inte på grund av alkoholen ( var fortfarande i förnekelse) Jag sa att jag höll på att gå in i väggen, och det kunde alla förstå....
.
Mitt tips är att satsa på en grej i taget i livet. Jobba o ha kul så länge det känns bra.
.
Om man vill ha barn o fanmilj så är det minst egoistiskt att faktiskt satsa på det då. Inte att försöka hinna med ALLT. Det är mina barn som har blivit lidande.
.
Du verkar så klok!
Kram!

P I F F L A N said...

bunny j, japp, det är väl så man måste göra i livet, ha olika prioriteringar vid olika tider.

lintin, ibland undrar man var tålamodet finns ;)

syd, yes, I don´t really understand how people can handle it...

Lillmej, vilken tur att du tagit dig ur karusellen! japp, tror att det nu är tid för jobb, men det kommer det kanske inte alltid att vara...
kram!