Friday, October 5, 2007

just....

My mum definetly thought me the most valuable lesson I have ever gotten. She showed me how to NOT live my life, what to NOT do to become unhappy.
Anyway, I am finally starting to realx after this hectic week. I am sitting on my sofa, under a dowblanket. I have watched TV for an hour and been eating some candy and potatoe chips and just pampered myself with whatever I want. Soon I will take a nice and warm bubblebath to really start the weekend, and later on I´ll watch a movie.
Tonight it is MY evening and that feels SOO good.
Later!

2 comments:

Anonymous said...

Precis så där känner jag ofta med min mamma - att hon är ett utmärkt exempel på hur jag inte vill leva mitt liv, bli, bemöta mina barn eller livet i stort...

Ibland kan jag se en poäng i det (särskilt när hon har gått och jag slipper konfronteras mer för den gången...) eftersom man trots allt har en tendens att ta över beteenden från barndomens vuxna: Att träffa min mamma är en ständig bekräftelse på hur bra eller dåligt jag lyckas låta bli att vara som hon...

Din kväll låter supermysig - hoppas den blev allt du önskade och behövde efter dagarna med din mamma.

P I F F L A N said...

Jo det är ju så....man dras in i sina gamla mönster, vilket inte alls är bra...
Kram!