Monday, August 13, 2007

The best grandmother in the world....

I got a handwritten letter from my wonderful grandmother today. She writes maybe once a month to me and she is the only one of my relatives (except from my cousin) who really shows that she cares for me, my life and how I am doing. Getting a letter from her usually makes me in a good mood and makes me feel good. Not this time....She had cut out an add from the newspaper that was called "blue eyes". The add claimed that with antioxidants from blueberries it could help you see better. She wanted me to buy this medicin here in Sweden and send it to her. Her eyesight is getting so bad that she can´t really read in the evenings and that is hard for her.
Reading this just made me so sad....she is the one who I feel closest to in my so called family, but she is 85 and she will not live forever....I am so afraid of the time when I will loose her, because I feel that then I will be completly alone.
She also asked me to come to Finland and spend my birthday there. She would have liked to come to Stockholm, but she can´t do it....I was again reminded of the fact that my dad probably won´t show up for my birthday. Once again I started feeling wothless, I started wonder why I even should celebrate my birthday, who cares anyway?

3 comments:

Ella said...

Asch, jag skrev ett långt inlägg här som bara försvann, men det kanske var lika bra det för det var en massa svammel.

Det där med blåbär har jag också hört... *rodnar* och testat...

Jo, jag skrev något om att jag inte egentligen borde tala om för dig att du inte ska känna dig värdelös för det vet du nog själv, men känslor är ju irrationella.
Du är du, perfekt som du är alldeles oavsett vad andra tycker.

Så klart du ska fira din födelsedag, det är din dag, gör något för dig själv, inte för andra.

Vad kommer det sig förresten att du skriver på engelska?

Anonymous said...

Vad mysigt att du har en sån fin farmor! Henne kommer du att ha med dig hela livet, vare sig hon lever här eller någon annanstans. Jag vet det för jag har haft en morfar. Han sitter numera på min axel och påminner mig om hur fin jag är.

Fira din födelsedag med dem du älskar, med dem som får dig att må bra. Det är ju din dag. Att bli ett år äldre är bättre än alternativet, och därför verkligen värt att firas. Men gör det på ditt sätt och låt ingen förstöra din dag.

KRAM

P I F F L A N said...

Ella: jo...man vet ju med förnuftet så mycket, men sen är känslorna ibland inte riktigt och håller med...blir nog bra.
Jag skriver på engelska då jag har några vänner som inte pratar svenska och vill även låta dem på möjligheten att ta del av min värld. Kram!

Lilltanten: Tack för dina ord. Du har rätt, ska fokusera på de som faktiskt vill vara där och fira med mig. Kram!