Wednesday, October 31, 2007

First of all, BJ, thanks for your comment. You get where I am coming from...
My BF and I have talked, and cried, cried and talked. We are now trying to get some distance from eachother, and we are not going to see eachother for a couple of weeks, but we are going to keep in contact.
I have some issues within myself that I need to clarify. I need to understand my past and which emotions are from the past and which emotions are from the present. I need to understand my limits and my own needs.
I need to settle in myself.

3 comments:

Maria said...

Så mycket som har hänt under de veckor jag varit borta. Jag känner igen mycket både från dig och din pojkvän.

Att inte kunna se att mina nära finns för mig utan jag ser bara det de inte gör. Jag blockeras och intalar mig själv att ingen bryr sig om mig. Jag kan inte se klart. Innerst inne vet jag att mina nära gör allt för mig och jag blir bättre hela tiden på att se det och vara tacksam för det. Att läsa om hur det är för dig att stå på andra sidan är jobbigt, ibland gör jag som din pojkvän och stöter bort alla. Tänker bara på mig själv och inte vad jag gör med mina nära.

Att gå på möten har jag också funderat på många gånger, men det har stannat vid just funderingar. Har fått för mig att det inte ger mig något...förnekelse i hög grad. Hoppas du orkar skriva om din upplevelse på fredag och att det blir ett bra och givande möte.

Massor av styrkekramar från mig.

P I F F L A N said...

tack Maria...jo jag tror det är lite samma för honom, att han stänger in sig så i sig själv att han blir blind...man blir ju lite sån när man mår dåligt, det är bara så.
Ska skriva om hur det är på mötet, kanske du ska hänga med? ;)
Kram!

Ella said...

Jag hittar inga ord riktigt. Jag har inte varit hos dig på ett tag men nu har jag läst i kapp och...
Jag blir så ledsen...

kramar